La nostra història

mosaic

La Penya Blaugrana del Rosselló és la penya número 1042 del FC Barcelona, ha estat creada oficialment el 4 de setembre 1996.

El fundador i actual president, Henri Dabau és soci del Barça des de que va nèixer. Va crear la penya com un representació a Catalunya Nord de la més gran entitat catalana que és avui dia el FC Barcelona. Al seu costat Michaël Dabau, Phillippe García i André Mouche també socis del Barça gestionen els desplaçaments al Camp Nou i les manifestacions de la Penya Blaugrana del Rosselló en els Països Catalans i a tot arreu.

Durant més de 15 anys, la Penya Blaugrana del Rosselló dóna suport al Barça als quatre racons del planeta, alguns membres “Socis” des de fà generacions han vist una desfilada de jugadors i entrenadors emblemàtics que han escrit la història del Barça. Avui la Penya i els seus membres han de ser encara més actiu per donar suport al seu equip de futbol que emociona a milions de persones pel seu esperit d’equip, el seu futbol atractiu, ​​la màgia d’aquest bell esport i en especial per la seva representació de la catalanitat a tot el món.

Durant la temporada 2008-2009, la famosa temporada dels 6 trofeus, la Penya Blaugrana del Rosselló va anar a tots els partits del Barça en el Camp i fins a la final a Roma on el Barça es va proclamar campió d’Europa. La Penya també es va desplaçar a la final de la Copa del Rei a l’Estadi de Mestalla (València) i fins a l’ultim partit de Lliga on el Barça es va també proclamar campió d’Espanya. Va ser en aquest moment que el nombre de penyistes va gaudir d’un ascens meteòric.

Ara, la penya té més de 50 penyistes, entre ells 6 són socis del FC Barcelona (2 tenen seients). La primera pàgina web de la penya va ser creada en 2012 per permetre una connexió directa entre el club i els membres de la Penya, i també a tots els aficionats del Barça al nord de Catalunya i en el món que volen conèixer les notícies de la penya i del club.

Per a la temporada 2013-2014, la Penya Blaugrana del Rosselló va crear un equip de futbol sala que participa al campionat de futbol sala més gran de França: el Pleïsport Canet. Amb l’administrador del Pleïsport, la Penya i els seus líders decideixen reunir-se en Pleïsport per tots els seus esdeveniments: reunions, partits, etc …

En 2015, la Penya es reuneix en el seu nou bastió el “Bistrot Joseph” à Sant Esteve, on les tapes i canyes estàn obligàtories. Per tant, els membres s’han reunit pels partits del Barça passant moments excepcionals ! Per tancar la temporada 2014-2015, durant la final de la Champions, la Penya organitza per primer vegada la projecció del partit FC Barcelona – Juventus en un dels més gran cinema de Perpinyà : el Mega-Castellet. Més de 300 persones van assistir a l’esdeveniment.